GOTERNA

Min gamla orienteringsklubb IF Goterna har sen ett antal år tillbaka så att säga återuppstått genom ett supporterklubb.
Där arrangeras en årlig träff 2:a lördagen i juni i Skarpnäcks Ols klubblokal på Kärrtorps IP.

Vi springer en kort bana på ca 3 km, för att sen äta å snacka en massa skit.
Förra året firade den numera nedlaggda klubben 75 årsjubileum. Värrldens på sin tid äldsta special klubb i orientering.

En klubb med mycket framsynthet och initiativförmåga på sin tid, som förde fram orienteringen ifinrummet.
Goterna firade många fina framgångar under 30-70 talet.

Min farsa Nils Kinnestrand var med och startade klubben 1932.

Dessa gamla figurer har varit mkt delaktiga i min uppväxt genom detta, en uppväxt som har betytt väldigt mycket.
Kamratskap, fina naturupplevleser mm mm.

Det är kul att träffa alla dessa gamla förgrundfigurer.











Ett gammalt erfaret gäng orienterare.
Kortet tagit ng i slutet at 90 talet.




Jag sitter i mitten längst fram på golvet med händerna i knät.
Kortet taget ng gång i början av 60 talet på gympa i Bagarmossen.




Min farsa till vänster och Hasse Hedlund till höger.
Kortet tagit ng i början av 70 talet.



Klubb skärmen




Jag till vänster, till höger Roffe Ljungkvist och Björn Hedlund längst ut
till höger. Bild tagen ca mitten av 70 talet.





Farsan ng gång ca 40 talet.


Nåja nu är det dags å sova.


Håkan

Kommentarer
Postat av: Håkan

Kul inlägg

2009-04-10 @ 11:25:24
URL: http://www.kinnestrand.se
Postat av: Anders Wennersten

Jag är aktiv hembygdsforskare i Bagarmossen/Skarpnäck, och jag är itntresserad av bilder och historier runt Goterna, och då inte minst Mossstugan de hade som raststuga. Har du mer historier eller bilder att dela med dig av?

2009-05-09 @ 09:55:36
URL: http://www.bagarmossen.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0